Lasersko lečenje gljivične infekcije | Dr Marija Bošković

Lasersko lečenje gljivične infekcije

Onihomikoza je gljivična infekcija nokta, ležišta ili oboje. Oko 10% stanovništva ima onihomikozu. Faktori rizika su tinea pedis, od pre postojeća distrofija nokta, starija životna dob i bolesti cirkulacije. Nokti na nogama su zahvaćeni 10 puta češće od noktiju na prstima ruku.

Oko 60–80% slučajeva je uzrokovano dermatofitima (npr. trichophyton rubrum). infekcija noktiju dermatofitima se naziva tineom noktiju.Mnogi od preostalih slučajeva su uzrokovani nedermatofitnim pliesnima (npr. aspergillusom, scopulariopsis, fusariumom).

Na noktima se nalaze asimptomatske bele ili žute mrlje i deformacije.

Postoje 3 karakteristične kliničke slike:

distalna subungualna, kod koje nokti zadebljavaju i postaju žuti, distalno i ispod nokta se gomila detritus a nokat se odvaja od ležišta (oniholiza);

proksimalna subungualna, oblik koji započinje proksimalno a pokazatelj je imunosupresije

bela površinska, kod koje se ispod površine nokta polako širi roževina bela poput krede

dr marija boskovic - medicinski pedikir - nokta - gljivicna infekcija

Dijagnoza se postavlja na osnovi izgleda i mikroskopske pregleda stugotine nokta.

Važno je razlikovanje od psorijaze ili lichen planusa, jer se lečenje razlikuje.
Iskustveno je potvrđeno da jedino lasersko lečnje gljvica dovodi do potpunog izlečenja nokatne ploče sa vezivanjem nokatne ploče za ležište, bez neželjenih posledica po celokupan organizam.

U našem centru sprovodimo PDT laserski tretman koji je bezbolan,Podrazumeva isecanje nokta i mašinska obrada svih površina zahvaćenih gljivičnom infekcijom. Laserski tretman se sprovodi u tri serije dužinu trajanja i učestalost propisuje lekar.

Saveti za tretiranje stopala, obuće i primene antimikotika u vidu spreja, laka i praškova se dobija na kraju tretmana zavisno od kliničke slike

dr marija boskovic - medicinski pedikir - glivicna infekcija stopala

Zakažite Vaš tretman još danas!

Ordinacija LASER&AESTHETICS, dr Marija Bošković

Bulevar umetnosti 13, Stan 2