Opšte mere za lečenje akni | Dr Marija Bošković

Opšte mere za lečenje akni

Često se neopravdano misli da su akne problem koji nastaje zbog ne higijene, U protivnom agresivno čišćenje i pranje može uzrokovati preterano sušenje kože. Problem masne i sjajne kože danas se rešava primenom blagih sredstava za pranje koji redukuju bakterijsku floru. Preporučuje se primena mediicnske kozmetike, stručno izvedena medicinska komedoekspresija i primena površinskih hemijskih pilinga.

Mnogi roditelji misle da je potrebna dijeta da bi se smanjile akne. Većina vodećih svetskih dermatologa smatra da dijeta nije potrebna, zalažu se za individualni pristup ishrani. Naime, ima pacijenata koji sami uoče pogoršanje bolesti nakon konzumiranja masnije i jače začinjene hrane, u tom slučaju treba pripaziti na ishranu.

LEKOVI ZA LEČENJE AKNI
LOKALNO SE PRIMJENJUJU
  • retinoidi koji deluju komedolitički i antiinflamatorno (tretinoin, adapalen, tazaroten)
  • antibiotici (klindamicin i eritromicin) koji djeluju antiinflamatorno
  • benzoil peroksid koji djeluje na P. acnes i ne izaziva bakterijsku rezistenciju
SISTEMSKI SE PRIMJENJUJU
  • antibiotici (tetraciklini, minociklin, doksiciklin, sulfonamidi, azitromicin i dr.)
  • oralni kontraceptivi
  • izotretinoin

Kako svaki lek ima moguće nuspojave primena terapije mora se sprovoditi uz nadzor lekara!!

Zakažite Vaš tretman još danas!

Ordinacija LASER&AESTHETICS, dr Marija Bošković

Bulevar umetnosti 13, Stan 2